
Drop selfietekster – fokuser på din modtager
Du har en hjemmeside, et nyhedsbrev, en brochure og sikkert også andre ting, der skal få os – dine kunder – til at lægge penge
Herunder finder du indlæg begået af mig over tid. Jeg håber, at du finder noget, som kan inspirere dig.
Du har en hjemmeside, et nyhedsbrev, en brochure og sikkert også andre ting, der skal få os – dine kunder – til at lægge penge
Formodentlig har du selv tilmeldt dig et eller flere nyhedsbreve. Derfor ved du også, at der er stor forskel på, hvordan du bliver budt velkommen.
BA-GUNG! Så sad den der. Lige i panden, som havde et af julemandens rensdyr ramt mig med en af sine klove. DET ER SNART JUL!!! For
Hvis du har en blog på din hjemmeside, er det værd at overveje en RSS-kampagne. Så dine læsere får alle de guldkorn, som du leverer
Når jeg skriver til dig (og forventer at du får noget ud af det), er det dig og dine behov, der skal være i fokus.
Du kender det godt, ikke sandt? Du stirrer store huller i luften. Eller kigger opad for at finde inspiration. Det hjælper bare ikke på det,
Valentinsdag! Det er bare sådan noget, som er kommet til Danmark for at blomsterhandlerne, spisestederne og chokoladeproducenterne kan hive lidt ekstre penge ud af os!
Umiddelbart lyder det måske ikke særlig pænt at tjene penge på andres drømme. Det kan det sagtens være. Læs hvorfor. Forestil dig, at du har
Smid alt hvad du har i hænderne! Tiden er knap! hvis du er hurtig, kan du lige nå det! Kender du det? At du, for
Bruger du personificerede nyhedsbreve i din e-mail markedsføring? Sender du til *|Fornavn|* eller *|navn|*? Hvis du gør, er du så sikker på, at det er
Jeg tror at…! Med nyhedsbreve og e-mail marketing behøver du ikke tro eller være religiøs. Du kan nemlig vide, hvor mange der ser dine budskaber,
Du skal høre på mig, men jeg gider ikke høre på dig. Du skal bare bestille det, som mine nyhedsbreve og jeg siger du skal
At hælde salt i en anden persons åbne sår virker som en grum og ubarmhjertig gerning. Det er da også ment i overført betydning. Du
En af fordelene ved at bruge et system såsom MailChimp, Campaign Monitor eller MailPlatform til din e-mail marketing er, at du får en lang række relevante
“Jamen, kan jeg ikke bare sende mine nyhedsbreve? Det er jo et godt tilbud, som de vil elske?!”. Virkeligheden er, at din læser selv skal
Du vil – lige som os andre – gerne have flere læsere til dit nyhedsbrev, så du kan give dine kunder de tilbud og de
Når du sender dine nyhedsbreve ud, har du sikkert ofte skrevet det med hjerteblod. Derfor er det jo dejligt, at vi modtagere læser det, deler
Nu har du forhåbentlig fået en masse læsere af dine nyhedsbreve, som bare venter på, at du sender næste nyhedsbrev ud. Alle får det samme
Du har sikkert hørt det: At nyhedsbreve og e-mail markedsføring er fantastisk. Det gælder især når du ved, hvad du vil have ud af dine
At der er fordele ved at have et responsivt tema på sin hjemmeside, vidste jeg godt. Det havde jeg da også sørget for her på
Tekst er ikke bare tekst. Nogle tekster er møghamrende kedelige mens andre tryllebinder os. Hvad gør din tekst? Bruger du almindeligt støv eller tryllestøv? Hvor
“Hvad klarer du først? Opvasken eller går ned med skraldet?” Når du svarer “Opvasken”, har du indikeret, at du gør begge dele, og at du
Du har lige sendt dit livs ansøgning af sted. I ansøgningen henviser du til din hjemmeside. Og du vil egentlig gerne vide, om de klikker
Forestil dig, at du har et superspændende emne som du brænder for at dele med alverden. Og måske endda gøre til din levevej. Du brænder
Når nu du har brugt så meget energi og tid på at skrive et indlæg på din WordPress hjemmeside, er det så ikke også meget
Forestil dig, at du er ude og gå. Pludselig bliver du overrasket af et skybrud! Regnen siler ned. Og nu gik det ellers lige så
Det er så nemt at give andre råd om, hvad de kan gøre for at forbedre deres liv og muligheder. At give dem den medicin,
Online video behøver ikke at koste kassen. Se hvor nemt og hurtigt du kan komme i gang. Bliv inspireret til at producere din første online video.
Et af de allervigtigste spørgsmål du kan stille dig selv er: “Hvad vil jeg opnå med min hjemmeside?” Hvis dit svar er noget i retning
Er det fordi vi begge er spader, at vi ikke har fundet drømmejobbet? Jeg kan kun tale for mig selv, når jeg påstår, at jeg
Kender du historien om hjertekirurgen, som var så overbevist om sine egne evner, at han ville operere sig selv, da han fik problemer med sit
Er Julemanden en del af dit netværk? Enten via LinkedIn, Facebook, familie eller andet? Hvis han er, vil jeg bede dig introducere os for hinanden.
Hvis du er i tvivl om, hvordan du egentlig lige gør et eller andet, så brug YouTube. Hvorfor læse, når man kan se og høre?
Vil du gerne ind i hovedet på din kunde? På det sted, hvor han træffer beslutningen om, hvad der skal købes? Og når du er
Det gælder bare om at være negativ. Jo værre, jo bedre. Find alle de faldgruber, som kan gøre dit projekt til den totale fiasko. Og vend så det hele om, når du skal lave din plan. Brug negativ brainstorming – sjovt og effektivt!
Først vil jeg lige berolige dig. Dette er ikke en selvmelderside for folk med morderiske tendenser. Hvis du virkelig har slået nogen ihjel, så ring
Øh! Hvor stikker man termometeret ind i en hjemmeside? Du kan godt lægge termometeret til side. Mit spørgsmål går mere på, om du ved, hvordan
Forhåbentlig svarer du hurtigt og tydeligt: “Nej! Overskriften på min LinkedIn-profil giver et godt indtryk af, hvem jeg er og hvad jeg kan tilbyde, så
Du kan nu få en “vaccine” til din hjemmeside, så du er sikret placering som nummer 1 på Google på de søgeord, som er vigtige
Vil du gerne opnå noget mere, noget andet, noget nyt? Super! Specielt hvis du vælger at gøre noget andet end det du plejer. Hvis du
Det kører jo derudaf, for det meste. Der er nogle mislyde, men det er vel hvad man må forvente. Og det er sikkert ikke noget,
Der er helt sikkert en masse situationer, hvor det er godt at være helt usynlig. Så ingen kan se dig. At være jobsøgende er ikke
Du skal grave et hul! og du har et graveredskab, så du kan bare gå i gang! Eller kan du? Det rette værktøj til opgaven
Nu har du skrevet hvad du hedder og hvad du kan på din profil på LinkedIn. Huskede du også at lave et link til din
Facebook! Bruger du det i din markedsføring? Har din side et ordentligt navn? Eller er der en masse numre bag? Bjørn Johansen fortæller dig, hvor nemt det er at få et godt navn
Gør det nemmere for dig selv at markedsføre din LinkedIn-profil, så potentielle arbejdsgivere nemmere kan finde dig. Bjørn Johansen fortæller dig, hvor nemt det gøres
LinkedIn er en af de helt store online spillere, når det drejer sig om professionelt netværk. Her kan du se og blive set. Din profil
Hvad interesserer dig så meget, at du gerne vil vide, når der sker noget nyt? Brug Google Underretninger til at få det leveret i din
Med Google Places gør du det nemmere for dine kunder at vælge dig og du forbedrer din placering på Google.
Du hører det alle vegne: Det er vigtigt at have sit netværk i orden, specielt når du er jobsøgende. Har du så det? Netværket i
Når du overvejer at købe noget til dig selv, hvad vil du så helst høre om? Alle de tekniske detaljer såsom vægt, dimensioner, diodeinterferensfrekvensen og
Har du lagt mærke til, at der ved stadig flere artikler, stillingsopslag og andet godt er en masse små fine knapper?. Og en opfordring til
Ligheden er, at uanset om du ønsker gode bisser eller god business, så kræver det opmærksomhed og pleje. Det varer nok lige nogle år, før
Når vi søger job, er der en masse traditionelle måder at gøre det på. Og så er der de utraditionelle. Se videoen og hør, hvorfor
Se i videoen, hvorfor du skal droppe alt det med at være åh så positiv og se muligheder når du søger job. For at opnå
Når du bruger tabeller i stedet for 45 x mellemrum eller TAB, så sparer du dig selv for en masse frustrationer og unødvendigt tidsforbrug. Og når du laver en skabelon med dine tabeller, så behøver du kun gøre det EN gang. Og så sparer du endnu mere tid.
Skabeloner er din genvej til at nå mere på mindre tid – med færre fejl! Hvor mange typer dokumenter laver du/I flere gange om dagen?
Bjørn Johansen
Morelhaven 73
4600 Køge
42 17 96 42
bj@bjoernjohansen.dk