Søg

Derfor tænder du på smerte

Strand med skjulte glasskår

Se det for dig: Du har ferie, du nyder livet. Du er på stranden. Bare tæer i det varme sand. Alt er godt.

AAAAAAAAAAAAAUUVVV!

Smertehelvede i din fod.

Du har lige fået et kæmpe glasskår i foden. Blodet fosser ud. Smerten er ulidelig. Måske falder din fod af eller du dør af blodmangel.

Så hvad gør du nu?

Går du storblødende, humpende og stolt videre. Smerte og ubehag skal ikke påvirke dig. Selv om du bliver stadig blegere og svagere.

Eller kaster du dig ned i sandet for hurtigt at fjerne det stykke glas, der netop har forsøgt at amputere din fod? Hvorefter du intenst tænker på, hvordan du får stoppet blødningen, hvordan du kommer hjem og om du overhovedet overlever dette?

Hvad vælger  du?

Smerte sætter gang i noget action

Måske kender du ordsproget “If it ain’t broke, don’t fix it”. Hvis din løsning er ok og ikke tilføjer dig ubehag, smerte eller lignende, hvorfor så bruge penge på en ny løsning? Så hellere spare pengene eller købe lidt ekstra af det gode, du ved.

Men når smerten kommer…

Så tændes du. Smerten skal bare væk. Du er nu motiveret. Survival mode!

Motiveret til at finde en løsning, der giver dig det gode liv tilbage. Livet uden smerte. Livet med medvind på cykelstien.

Smerte – løsning – udbytte – CTA

Gælder det om at stoppe blødningen i din fod er du komplet ligeglad med, hvor stor klæbeevnen er på det plaster, der snart skal på din fod, eller hvilken farvekode materialet har. Du vil bare have blødningen til at stoppe, have smerten til at stoppe.

Hvis jeg lige kom forbi med en flaske vand, der kunne rense dit sår, havde en spray, der kunne stoppe blødningen på din lemlæstede fod og havde en forbinding, der beskyttede din fod mod yderligere snavs og stød. Ville du så være interesseret, når jeg opfordrede dig til at bruge min løsning? Især fordi jeg også havde tilbudt dig at blive kørt hjem.

Mit gæt er JA. Fordi du ville have smerten til at forsvinde.

Havde du haft større udbytte ud af at humpe de 10 kilometer hjem på et blødende sår, ville du sige nej tak til min løsning. Hvis smerten, blodtabet, de sparede penge og “nej-hvor-er-det-synd-for-dig-ynken” giver dig et højere udbytte, kan jeg godt pakke min løsning sammen.

Må man godt hælde salt i såret?

Må man, i sin markedsføring, med sin copywriting, tegne et billede af, hvilken smerte man kan spare sine kunder for?

Min mening er JA. Jeg behøver Ikke nødvendigvis at bore min store chili-/rustbefængte finger ned i dit åbne sår. Mindre kan gøre det. Når man vil gøre opmærksom på, hvordan man gøre sine kunders liv bedre. Og mindre smertefuldt.

Hvad synes du?

PS: God tur på Stranden

Læs også

Hvad søger du?

Skriv til mig, hvad jeg kan hjælpe dig med