Når du har brug for hjælp til din marketing,
har du brug for Bjørn Johansen

E-mail marketing

Opnå større salg med e-mail marketing. Gør brug af mine erfaringer med e-mail marketing, hvor det nærmest  kun er fantasien (og modtagerens consent), der sætter grænserne for, hvad der er muligt.

Erfaring med nyhedsbreve fra A-Z

Jeg har lavet mange nyhedsbreve fra bunden: Oprettet skabeloner, indsat tekst og billeder, segmenteret, testet, sendt og evalueret, forbedret. Til såvel B2C som B2B.

Apsis, Klayvio, Heyloyalty, MailChimp, Campaign Monitor…

Inden for e-mail marketing er der mange systemer at vælge mellem. Jeg har primært arbejdet med tre af de meget udbredte systemer. På det seneste er det især Apsis, Klayvio og Heyloyalty, som jeg har arbejdet med.

På mange områder minder programmerne om hinanden. Bruger du en anden platform, vil jeg derfor også kunne hjælpe dig.

Transaktionsmails, kampagnemails og marketing automation/flow-mail

Brug mig til at komme i kontakt med dine kunder flere steder på deres kunderejse. Så du forbliver i dine kunders bevidsthed.

  • Via transaktionsmail, når de f.eks. har købt en vare hos dig
  • Via kampagnemails, når det er jul, Black Friday eller lignende
  • Via marketing automation/trigger flows, hvor kundens handling udløser en mailserie, der er designet til at understøtte den handling, som kunden har gjort.

Det vil i stort omfang være muligt (og givtigt) at sende mere end blot en enkelt mail, idet der ofte skal mere end én påvirkning til, for at opnå det ønskede resultat.

Brug mig til at sætte flows op, så du får mere ud af din e-mail marketing. Når triggerflowene er sat op, kan det i princippet passe sig selv. Og til at lave kampagnemails til de begivenheder, der giver mening (og omsætning)

E-mail marketing er KONGE-disciplinen

I mit sind er e-mail marketing KONGE-disciplinen. Det skyldes, at der så mange ting, der skal gå op i en højere enhed.

Deriblandt:

  • Indhentning af permissions (psykologi, lovgivning,teknik)
  • Opsætning af mailingliste (segmentering, struktur)
  • Integration og opsætning af systemer (teknik, tålmodighed, vedholdenhed)
  • Produktion af årshjul for kampagnemails (markedskendskab, fantasi)
  • Overskrift på mailen (psykologi og copywriting)
  • Indhold i mailen (psykologi, copywriting, brugervenlighed, konverteringsoptimering)
  • Udvikling af mailflows (Fantasi, psykologi, konverteringsoptimering, struktur)
  • Opsætning af mailflows (Struktur, segmentering)
  • Test, måling og forbedring (nysgerrighed, analyse)
 

At arbejde med E-mail marketing er en opgave, der især i opstartsfasen kræver en del indsats, for det er her de store tanker skal tænkes, strukturen skal laves, der skal sikres integration mellem webshop og mailprogram, mails skal laves osv.

Når det er gjort, vil der fortsat være opgaver, som skal løses. Det vil typisk være produktion, test og aktivering af supplerende kampagner og triggerflows.

Det er DIN kanal

E-mail marketing er din EGEN kanal. Du behøver derfor ikke være nervøs for, at den bliver lukket ned, som det jævnligt sker for nogle virksomheder på en række af de sociale medier.

Nye muligheder for indtjening

Måske bruger du allerede nyhedsbreve i dag. Men får aktiviteten den “kærlighed” og opmærksomhed, som den kan have glæde af? Eller er det blevet en sur pligtopgave, som løses på en halv time en torsdag formiddag, hvor du egentlig heller ville lave noget andet?

Brug mig til at give din e-mail marketing den opmærksomhed, som kan løfte udbyttet ved at bruge denne kanal.

Jo før du gør det, jo færre ordrer går du glip af…

Tjek mit CV

Læs om mine erfaringer og kompetencer her.

Sagt om mig

Læs, hvad kolleger og chefer har sagt om mig i tidens løb.

FAQ

Få ekstra oplysninger om mig, der ikke fremgår af mit CV

Kontakt mig

Ring til mig på 42 17 96 42 eller skriv til mig via kontaktformularen herunder. Så får vi en snak om, hvordan jeg kan hjælpe dig med din e-mail marketing.

Please enable JavaScript in your browser to complete this form.