Søg

Derfor bør du lave et årshjul til din e-mail marketing

derfor skal du lave et årshjul til din e-mail marketing

Gør det nemmere for dig selv at have styr på dine nyhedsbreve og din e-mail marketing. Lav et årshjul eller en anden type oversigt over, hvilke nyhedsbreve, der skal ud hvornår. Så kan du også forberede disse, så det ikke kommer som en pludselig overraskelse, at det (f.eks.) er ved at være jul.

Giv din e-mail marketing de bedste vilkår

Lad mig starte med et spørgsmål, som vi nok godt kender svaret på begge to: Hvad mon giver det bedste resultat? At planlægge sin indsats og arbejde målrettet? Eller at skrige “F&@K, så der det tid og det har jeg ikke, så jeg smækker bare lige noget sammen og får sendt afsted”?

Gør det nemt at gennemføre

Når du har overblikket over hvad der skal ske hvornår, er du i en meget bedre situation. Fordi du kan ved, hvad der skal gøres og du kan sætte tid af til det.

Lav et årshjul for dine nyhedsbreve – og få overblikket

Der er et utal af muligheder for at sende et nyhedsbrev, sætte en kampagne i gang, til dine modtagere. Sikkert flere end du selv tror. Uanset hvilken virksomhed du har.

I nedenstående eksempler tager jeg udgangspunkt i en fysisk tøjbutik, der også har en webshop tilknyttet. Dette er blot nogle få eksempler på, hvad du kan lave.

Nyhedsbreve januar

  • Januarudsalg
  • Vær klædt på til den kolde tid
  • Nyt år – nyt outfit

Nyhedsbreve februar

  • Valentines day
  • Vinterferie
  • Få et sneak peak til forårets nyheder

Nyhedsbreve marts

  • Kom velklædt ind i foråret
  • Besøg os på [by]-messen og gør et kup
  • Se forårets nye lækre designs og modeller

Nyhedsbreve april

  • Det er IKKE en aprilsnar
  • Fødselsdagstilbud 
  • Påsketilbud – slå til og spar

Nyhedsbreve maj

  • Mors dag
  • Bliv sommerklar
  • Hav dine outfits klar til sommerens fester

Nyhedsbreve juni

  • Fars dag
  •  Oprydningssalg – spar op til 70 %
  • Se vores mest populære outfits

Nyhedsbreve juli

  • SOMMERUDSALG! Spar mindst 30 %
  • Vær god ved dig selv i din ferie
  • Er du ferieklar?

Nyhedsbreve august

  • Sensommersalg – spar op til 25 %
  • Køb tre, betal for to
  • Se vores efterårsnyheder før alle andre

Nyhedsbreve september

  • Dit klædeskab savner nyt indhold
  • Smarte sæsonnyheder til dig, [dit navn]
  • Kom til late night shopping

Nyhedsbreve oktober

  • Efterårssale – vilde tilbud
  • Hvis du har efterårsferie…
  • Det bliver en mørk og stormfuld aften…

Nyhedsbreve november

  • Black Friday
  • Gør din garderobe klar til julens fester
  • En tidlig julegave til dig selv

Nyhedsbreve oktober

  • Inspiration til din ønskeseddel
  • Deltag i vores online live juleshoppping
  • Glædelig jul og godt nytår

Lad dig inspirere med arme og ben!

Der er utallige muligheder for at sende nyhedsbreve til dine kunder. Nogle giver mere mening end andre for lige præcis din butik/webshop. Brug dem der giver mening for dig. Typisk kan dine læsere “klare” flere nyhedsbreve end du tror. Måske kan du bruge nogle af ovenstående. Måske kan du lade dig inspirere af de nyhedsbreve, som du selv modtager. 
 

Lav flere nyhedsbreve i samme hug

I en travl hverdag kan det være bøvlet at finde tid til liige at presse tid til et nyhedsbrev, der skal skrives, ind. Risikoen ved at gøre det på denne måde er, at det kun bliver ved tanken. I stedet: Sæt tid af i din kalender til at få lavet en hel række nyhedsbreve, så du er i nyhedsbrevsmode og kan fokusere på det. Det er der flere fordele ved: 

  • Du skal ikke starte forfra, med ugers mellemrum. Du ved, hvad der skal gøres. Du er i flow!
  • Du får rent faktisk produceret nyhedsbreve, der skaffer dig synlighed og kroner i kassen
 
God fornøjelse!

 

PS: Hvis du godt kan se dit udbytte ved at gøre dette, men simpelt hen ikke har tid eller overskud til at sørge for dette, så lad mig klare det for dig. Send en besked via kontaktformularen nederst på denne side eller ring til mig på 42 17 96 42.

Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

Hvad søger du?

Skriv til mig, hvad jeg kan hjælpe dig med