Umiddelbart lyder det måske ikke særlig pænt at tjene penge på andres drømme. Det kan det sagtens være. Læs hvorfor.
Forestil dig, at du har en drøm om at tage til Bali, hvor du kan sidde og mærke sandet mellem dine solbrune tæer imens solen skinner fra en skyfri himmel. Du har lige bestilt lidt godt at spise og drikke.
Den drøm kan godt blive noget af en udfordring, hvis ikke du kan alliere dig med nogen, som kan få dig til Bali. Det kunne være et rejseselskab.
Du har drømmen, rejsebureauet hjælper dig med at realisere den. Alternativt kan du investere i en vandcykel og tage en MEGET lang orlov. så bliver det forhandleren af vandcykler, der bidrager til at gøre din drøm til virkelighed.
Din drøm er en andens omsætning, når du vælger at drømmen skal gøres til virkelighed.
Hvilke drømme er du med til at realisere?
I din virksomhed har du et eller flere produkter, som dine kunder har brug for.
Hvorfor er det egentlig at din kunde køber dit produkt?
Hvordan hjælper dit produkt kunden med at realisere sin drøm? Hvad drømmer kunden om?
Hvilke drømme tjener du penge på at opfylde for andre?
- En tryg økonomi for sine efterladte (livsforsikring)?
- Selvrealisering (malerkursus)?
- Frihed (motorcykel)?
Tag udgangspunkt i kundens drøm
Når du fortæller kunden om dit produkt, så fortæl kunden, hvordan du og dit produkt er med til at gøre hans/hendes drøm til virkelighed. Tal til drømmen – uden af smøre for tykt på.
Hvilke drømme realiserer du og dine produkter?
Læs også
Selvgjort er velgjort – eller er det?
Har du hørt om lægen, der ville operere sig selv, da han fik problemer med sit hjerte? Forestil dig, at åbne din egen brystkasse med
Hæld salt i såret og vind
At hælde salt i en anden persons åbne sår virker som en grum og ubarmhjertig gerning. Det er da også ment i overført betydning. Du
Viden er magt og kroner
Hvorfor tro, når man kan vide… Jeg tror at…! Med nyhedsbreve og e-mail marketing behøver du ikke tro eller være religiøs. Du kan nemlig vide