Søg

Sidste chance! Du har tre timer, så du kan lige nå det!

Sidste chance for at få det gode tilbud

Smid alt hvad du har i hænderne! Tiden er knap! hvis du er hurtig, kan du lige nå det!

Kender du det? At du, for at gøre den gode handel, skal finde dit dankort hurtigt frem. Hvis du ikke handler nu, glider dette gode tilbud væk, som hurtigløbende sand mellem dine fingre. FOMO for fuld udblæsning.

Teknikken bruges af mange i e-mail markedsføring. Gør du?

Det gode køb

Hvis du ligner os andre, har du ikke lyst til at betale mere end højest nødvendigt for dine varer. Dels fordi du så kan bruge dine penge på noget andet, dels fordi du kan fortælle dig selv (OG os andre), at du har gjort et rigtig godt køb.

Dine kunder skal motiveres til at handle

I sidste ende gælder det om at få dine kunder til at handle hos dig. At få dem til at købe dit produkt. Det kan være nødvendigt at give dem en ekstra motivation for at handle NU – i stedet for at vente til i morgen. I morgen har de nemlig fået endnu flere tilbud, som de kan vælge mellem, hvilket reducerer dine muligheder for at få ordren.

foto: Piotr Marcinski/Photoxpress)Jo hurtigere din kunde bliver overbevist om sit udbytte ved at købe dit produkt, jo større er sandsynligheden for, at kunden sender dig en ordre og nogle penge. Du kan motivere på flere måder. Som for eksempel:

  • Early Bird (bestil-hurtigt-og-spar-penge)
  • Find og udpensl kundens smerte (læs indlæg om “hæld salt i kundens sår“)
  • Ekstragodt tilbud
  • Tilbuddet udløber om 3 timer

Et klassisk eksempel er i forbindelse med autorespondere. De fleste e-mail marketingsystemer kan dette. Du sender et tilbud til dine kunder på et seminar om “Effektivisering af arbejdspladsen” – Normalpris er 2.495,- ex moms.

Det er langt fra alle dine nyhedsbrevslæsere, som bare siger “haps” og betaler ved kasse 1. Derfor har du planlagt en hel kæde af e-mail, som skal sikre et køb. Et forløb kunne se sådan ud.

Dag 1 – nyhedsbrev 1
Nyhedsbrev som fortæller om kundens udbytte ved at deltage i kursus. Gerne tilsat lidt salt til kundens sår og early bird rabat (24 timer)

Dag 2 – Nyhedsbrev 2
Nyhedsbrev som lige genopfrisker, hvad det handler om. Nyhedsbrevet fortæller også, at tiden med den særlige rabat udløber denne dag. Faktisk om få timer.

Dag 4 – nyhedsbrev 3
Nyhedsbrev som fortæller din kunde, hvor hurtigt han kan tjene kursets pris hjem. Opfordring til at købe. Inden hans konkurrenter optager pladsen og bliver mere effektiv end ham.

Dag 7 – nyhedsbrev 4
Nyhedsbrev som fortæller, at der kun er 4 pladser tilbage. Budskab: Skal du have en af de sidste pladser og blive mere effektiv end dine konkurrenter? Forventes afsat i dag.

Dag 11 – Nyhedsbrev 5
Nyhedsbrev som fortæller, at kurset nu er fuldt booket. Der er planer om at lave et ekstra kursus. Vær sikker på at få en plads. Book før de andre – til early bird pris…

Dette er et eksempel på, hvordan det kan gøres. Det er kun fantasien, der sætter grænser.

Hvad er det seneste du har købt, hvor der var begrænsning/tidsperiode på tilbuddet? For mit eget vedkommende var det et af de der dealtilbud. Blev jeg snydt? Ikke til at vide. Jeg føler mig ikke snydt. I hvert fald købte jeg to.

Krydr med Marketing Automation

Hvis du så tilføjer lidt marketing automation til ovenstående flow, så ikke sender flere mails, når din kunde HAR købt. Hav en integration mellem dit økonomisystem/webshop og din e-mail-platform. Det giver ikke mange bamser i bogen at fortsætte et flow, når nu kunden har købt det.

 

Læs også

Hvad søger du?

Skriv til mig, hvad jeg kan hjælpe dig med