Hjemmesider
Hjemmesider har, så længe jeg kan huske, været en stor del af min jobhverdag. Og det er jeg glad for. For det er jo nærmest midten af det store “edderkoppespind” af marketingmuligheder.
Min første hjemmeside byggede jeg med Microsoft FrontPage i 90’erne. Siden fortsatte jeg via Joomla til WordPress. Denne hjemmeside er lavet i WordPress. I mine 5 år hos Anticimex arbejdede det meste af tiden med EPIserver. Mit afsluttende projekt blev at køre siden over i Sanity. Hos Europæiske ERV, hvor jeg har været siden 2021, arbejder jeg igen med EPIserver.
Indhold og tekster
Der er ikke meget ved at have en hjemmeside uden indhold. Indhold, som brugerne synes er relevant: Stamoplysninger, produktinfo, cases, FAQ, priser, video og andet godt. Indholdet skal besvare de spørgsmål, som brugerne har.
I min forrige ansættelse (hos Anticimex) var jeg webeditor på www.anticimex.dk – en side med mange hundrede sider. Da jeg i 2016 blev ansat, var min første opgave at migrere den eksisterende side til EPIserver. Min sidste opgave blev at migrere sitet til Sanity. Noget var rent copy/paste, hvor andet skulle gentænkes, fordi den nye platform i begge tilfælde var markant anderledes. Det var en god blanding af udvikling og rugbrødsarbejde.
Brugervenlighed og konverteringsoptimering
Når jeg arbejder på en hjemmeside, fokuserer jeg på, at det skal være nemt for brugerne at anvende siden. Og nemt at finde det efterspurgte svar.
Jo nemmere du finder, hvad du søger, jo større sandsynlighed for, at du lægger en ordre eller kontakter mig for at høre mere.
Teksterne skal være “to-the-point”. Du har sikkert travlt og ikke brug for, at jeg spilder din tid.
Tilsat Call-to-action, så du nemt kan kontakte mig.
Mangler du et svar her på siden, så ring til mig på 42 17 96 42 eller brug kontaktformularen nederst på siden.
SEO – en del af hjemmesiden
Det er nødvendigt at tænke søgeordsoptimering ind i hjemmesiden. Det er da også noget, som jeg har erfaring med. Det gælder især inden for tekster, url-struktur og intern linkbuilding.
Jeg har deltaget i flere SEO-projekter, som gav pote. Fokus var på local search og content marketing. Det medførte blandt andet, at anskaffelse via organisk søgning mere end tredoblede i perioden 2017-2020. Læs mere om mine erfaringer med SEO her.
Hvad med teknik, koder osv?
Jeg taler hverken flydende HTML, CSS eller lignende. Derfor sværger jeg til Content Management Systemer, hvor det meste klares i brugervenlige omgivelser. Efterhånden har jeg dog skrabet viden om brugbare koder sammen, så jeg kan tweake lidt, når det er nødvendigt. Men “kodehaj” bliver jeg aldrig.
Det store overblik
Hvis du vil have det store overblik over min baggrund, så tag et kig på mit CV. Tryk på knappen herunder.
Kontakt mig
Kan du se muligheder i at ansætte mig til din markedsføring, ring til mig på 42 17 96 42 eller brug kontaktformularen herunder. Så får vi en snak om mulighederne.