skip to Main Content
42 17 96 42

Drop selfietekster – fokuser på din modtager

Du har en hjemmeside, et nyhedsbrev, en brochure og sikkert også andre ting, der skal få os – dine kunder – til at lægge penge i din forretning.

Fokusér på dine kunder – undgå selfietekster!

Drop selfieteksterne - fokuser på din modtager (foto: Basi/Pixabay)

Drop selfietekster. Fokuser på din modtagers behov og opnå mere.

Hvis dine kunder skal lægge nogle af deres hårdt tjente skillinger hos dig, skal du overbevise dem om, at det gavner dem. At de får noget ud af at købe dit produkt. Mere end det koster dem.

De er ligeglade med, at du kun drikker økologisk te og at din kat hedder Pjevs.

Når dine kunder læser om dit produkt (som de skal betale dig penge for), vil de vide, hvad de får ud af at give dig penge. Dit udbytte kender vi jo godt fra prisskiltet.

Sådan har du det sikkert også selv, når du skal have dankortet frem. Du overvejer “What’s in it for me?”

Derfor gør selfietekster ikke ret meget godt for dig.

Du/Jeg-øvelsen

Tag dit seneste nyhedsbrev eller din hjemmeside under kærlig behandling. Hvor mange gange skriver du henholdsvis varianter af “jeg/min” og “du/din”. Sæt gerne streger. Husk dog at printe før du går i gang med kuglepennen…

Ja, bare gør det nu, ellers glemmer du det måske.

Hvordan var fordelingen?

Hvis du havde overvægt af”jeg/mig/min/mine”, hvor imødekommende er det over for din kunde og dennes behov for at få løst sine udfordringer? (Det er hvad de kalder et “trick question” i det store udland!)

Var det selfietekster?

Nu er det ikke forbudt at skrive om sig selv. Fortæl gerne, at du er god til X. Du skal bare koble det sammen med, hvordan det forbedrer din kundes liv.

Vejen til din kundes penge bliver meget kortere, når din kunde kan se sit udbytte ved at bruge sine penge hos dig.

Hvor tit går du aktivt ud og bruger penge på noget, som du ikke får udbytte ud af?

Fokusér på payoff!

Når du skriver en tekst til dine kunder/læsere, så fokusér på det, som de egentlig ønsker.

  • Nødhjælp (Jeg føler, at jeg gør en god gerning/selvværd/jeg er et godt menneske/Jeg dulmer min dårlige samvittighed)
  • Den nyeste iPhone (Jeg er cool/jeg føler mig sej/de andre bliver misundelige på mig)
  • Fitness (Jeg bliver stærkere og taber mig/øget selvtillid og selvværd/mindre selvhad)
  • Hjælp af Bjørn til at stå for din markedsføring (Jeg tjener flere penge/jeg kan gå tidligere hjem)

Der er altså stor forskel på, hvad du sælger og hvad din kunde køber.

God fornøjelse

PS: Nogle gange skal der hældes salt i såret for at gøre behovet tydeligt. Det kan du læse mere om her.

Share Button

Bjørn Johansen

Jeg hedder Bjørn Johansen. Jeg har en marketing- og kommunikationsbaggrund, som jeg bruger i mit arbejde. Det er især den digitale markedsføring, som har min interesse.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Send mig en e-mail når nogen følger op på min kommentar. Du kan også få en mail om opdateringer uden at skrive en kommentar.

Back To Top