Sociale medier

De sociale medier er efterhånden en fast bestanddel af marketingmixet for de fleste virksomheder. Herunder kan du læse om, hvilke erfaringer jeg har med de sociale medier.

Facebook

Posts

De sidste mange år har, det at dele indhold via Facebook været en fast bestanddel af min hverdag som marketingmedarbejder. Det har været en skøn blanding af indlæg:
  • Deling af artikler fra hjemmesiden
  • Stemningsfotos

Annoncering

I takt med at den organiske rækkevidde er blevet mindre, er der blevet skruet op for annoncering på Facebook. Jeg har primært arbejdet med “ikke-intelligente” annoncer. Det vil sige, hvor annoncen bliver målrettet en specifik del af Facebooks brugere, baseret på demografi, interesser o.l. Det har typisk været karruseller og Video, som jeg har arbejdet med. Jeg ville meget gerne have udnyttet mulighederne med look-alike, re-targeting o.l., hvor træfsikkerheden må forventes at være højere. Det var ikke muligt, på grund af en consent, der ikke strakte til dette, udfordringer med ejerskab for Facebook-side m.m. Jeg har involveret i følgende Facebooksider: https://www.facebook.com/AnticimexDK – Fra foråret 2016 – foråret 2021 https://www.facebook.com/EuropaeiskeERV – fra december 2021 I begge tilfælde var indholdet målrettet privatkunder.

LinkedIn

Posts

I perioden 2017-2021 var jeg tovholder på Anticimex’ engagement på LinkedIn. Jeg stod for at producere indhold (case stories, FAQ, video, søde billeder af rottehunde og andet, der var med til at positionere Anticimex som førende inden for skadedyrsbekæmpelse i Danmark. Siden december 2021 har jeg stået for Europæiske ERVs indhold på LinkedIn. Samtidig har jeg også brugt LinkedIn til at blive klogere og udvide mit netværk med spændende mennesker. I perioder, hvor jeg har været jobsøgende, har LinkedIn været en naturlig del af min indsats.

Annoncering

Ingen erfaringer med annoncering på LinkedIn, lige nu. Jeg har dog sat mig ind i mulighederne, så vil hurtigt kunne iværksætte relevant og målrettet annoncering på LinkedIn.