skip to Main Content
42 17 96 42

Ud med teknikken – ind med kundeudbyttet

Tilfredse kunder er glade kunder (foto Paul Moore/Photoxpress)

Tilfredse kunder er glade kunder (foto Paul Moore/Photoxpress)

Når du overvejer at købe noget til dig selv, hvad vil du så helst høre om?

Alle de tekniske detaljer såsom vægt, dimensioner, diodeinterferensfrekvensen og lignende? Eller vil du måske hellere høre om dit udbytte ved at have sådan en dims?

Hvis du ligner de fleste af os andre, så valgte du også at fokusere på alt det gode du opnår ved at have sådan en fætter.

Og hva’ så?!

Rigtig mange virksomheder fortæller fortsat stolt om diodeinterferensfrekvensen på dimsen, frem for at fortælle kunderne, hvad udbyttet og fordelen er ved at have sådan en dims. Kan man spare flere tusinde kroner. Eller kan man løse ALLE sine problemer med DENNE dims i stedet for at have 10 dimser? Eller? Eller? Hvad får jeg ud af at købe dimsen? Hvordan gør den mit liv bedre?

Mit råd til dem er “Skrot teknik-snik-snakken og fortæl i stedet om kundeudbytte og fordele. Det vil helt sikkert have en positiv effekt.

Det kan være svært. Jeg bad en rekrutteringskonsulent om en kritisk gennemgang af mit CV, som skal være med til at skaffe mig det rette marketingjob.

Du har sikkert gættet det. Mit CV indeholdt en masse teknik-snik-snak og alt for lidt kundeudbytte. Derfor har mit CV fået en overhaling. Jeg fik et ordentligt skud af min egen medicin. Sjovt? Nej! godt og nyttigt? Absolut ja! Og det er stadig plads til forbedringer.

Min læring har været, at jeg (og sikker også dig og alle de andre) med fordel kan få andre til at give en hjælpende hånd, når det drejer sig om ens kommunikation. Uanset om der er tale om brochurer, online marketing eller dit CV. De er ikke fedtet ind i det og vil ofte kunne se tingene mere nøgternt. De har ingen hellige køer.

Hvornår har du sidst givet din kommunikation et serviceeftersyn? Hvilket udbytte gav det? Hvis ikke du har haft serviceeftersynet, hvad afholder dig? Lad mig høre fra dig.

Share Button

Bjørn Johansen

Jeg hedder Bjørn Johansen. Jeg har en marketing- og kommunikationsbaggrund, som jeg bruger i mit arbejde. Det er især den digitale markedsføring, som har min interesse.

This Post Has One Comment
  1. Det er muligt, at den der headhunter havde mange gode råd til dit CV. Ingen tvivl i mit sind.Den arbejdsgiver, der vælger at ansætte dig får: Et kreativt menneske, der opnår resultater ved at have fokus på procesen. God humor, excelente netværkskompetencer og så er du dus med de sociale medier. Du brænder igennem skærmen!

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Send mig en e-mail når nogen følger op på min kommentar. Du kan også få en mail om opdateringer uden at skrive en kommentar.

Back To Top