Søg

Send ikke alt til alle – segmentér din mailingliste

Segmenter når du sender emails ud til din mailingliste

Nu har du forhåbentlig fået en masse læsere af dine nyhedsbreve, som bare venter på, at du sender næste nyhedsbrev ud.

Hvis du sender det samme indhold til alle, vil en del af modtagerne tænke noget i retning af: “Hvorfor i alverden får jeg denne mail?!? Det er ikke noget, som jeg kan bruge til noget!”

Webshop, Brug dine data, for H!

Når jeg køber skjorter, er det typisk i de samme webshops. Ud over at have skjorter til mænd, der har brug for ekstra ærmelængde og lidt mere plads til maven, har de også generelt nogle gode tilbud. Det benytter jeg mig af.

I løbet af et år får jeg mange mails fra dem med løfter om mange procents besparelser. Jeg skal bare lige klikke et sted i mailen og så kommer jeg ind til alle de gode tilbud, som bare venter på at jeg kaster dem ned i kurven.

Efterhånden har jeg klikket en del gange. Jeg går i gang med at filtrere efter noget, som jeg synes om og som jeg kan være i. Typisk er det en sørgelig omgang. De skjorter, der er på udsalg er nemlig ofte skjorter extra slim fit med almindelige ærmer. Og så størrelse 39. 

Altså ikke noget jeg kan bruge.

Skuffelse! Ikke noget til mig.

Havde de segmenteret og brugt dynamisk indhold, så havde jeg fået indhold, der passede til mig. I stedet for at blive skuffet over, at der ikke var noget til mig.

De kan (bør) kunne se, hvilken skjortestørrelse jeg køber, pasform, ærmelængde og stil, så de kan lave et fint, tilpasset mig.

I stedet sender de bare (må jeg formode) det samme indhold til alle. For de tager heller ikke højde for, at jeg køber fra Danmark. De fortæller nemlig lystigt, at jeg kan få gratis fragt, når jeg bor i Tyskland eller Østrig.

Mere jeg ikke kan opnå!

Derfor tjekker jeg efterhånden ikke mere, om der noget til mig. Synd for deres omsætning og måske også for min garderobe.

Læremulighed til webshoppen: Har du data, så brug dem (for H!!)

Læs også

Hvad søger du?

Skriv til mig, hvad jeg kan hjælpe dig med