Søg

Når du er helt blank…

Når du er helt blank, når du skal skrive nyhedsbreve

Du kender det godt, ikke sandt?

Du stirrer store huller i luften. Eller kigger opad for at finde inspiration. Det hjælper bare ikke på det, som plager dig. At du ikke ved, hvad du skal skrive i dit nyhedsbrev.

Tro mig, når jeg fortæller dig, at det har du ikke patent på.

Her følger et par idéer til, hvad du kan skrive om i dine nyhedsbreve.

Sådan-løser-du-dit-problem-nyhedsbrevet

Dine kunder har nogle udfordringer, som går igen. Skriv et nyhedsbrev om, hvordan de kan klare det. Gerne vinklet sådan, at du fletter ind, at du kan hjælpe dem med at gøre deres liv meget nemmere. Et eksempel kunne være “Sådan får du flere timer i døgnet”.

Læs også: Hæld salt i kundens sår

Gør-det-svære-nemt-nyhedsbrevet

I de fleste brancher er der masser af smarte ord og forkortelser, som får os andre til at føle, at vi er dummere end vådt bølgepap – ikke nogen god følelse. Når du forvandler CTA, CTR, USP og den slags til noget, som din læser kan forholde sig til, er du en ven af huset. Måske har du endda en side på din hjemmeside, hvor du oversætter de mærkelige bogstavkombinationer til forståeligt dansk.

Værsgo-kære-læser-nyhedsbrevet

Vær gavmild. Giv og du skal få. Hvis du har et værktøj eller en e-bog, som dine læsere kan have glæde af, så del, del, del. Det kan være i bytte for din læsers e-mail-adresse.

Alle, som modtager mit nyhedsbrev, har adgang til værktøjet. Hvis dine kunder minder bare lidt om mine, så har de nogle fælles udfordringer. Dyrk disse udfordringer og fortæl, hvordan de kan løse dem.

Del sølv- og guldkorn i nyhedsbreve

Selv om du deler dine sølv- og guldkorn med dine kunder, så vil de alligevel sjældent have samme indsigt som du har. Ved at løfte dem “op i niveau” kan du bedre få dem til at forstå, hvorfor din hjælp er guld værd for dem.

Dyrk kunderejsen

Når du gerne vil sende e-mail marketing til dine kunder, så have kundens rejse med i dine overvejelser. Hvor giver det mening at skrive hvad til din kunde? Ved af finkæmme kunderejsen kan du sikkert finde flere punkter, hvor det giver god mening at kontakte dem. I nogle situationer kan dine mails automatiseres, så de bliver udløst af en begivenhed.

Har din kunde købt en støvsuger, men ingen støvsugerposer i din webshop, kunne et bud være at sende et godt tilbud efter X dage på støvsugerposer. Det kunne også være på specialmundstykker, der gør det muligt at støvsuge effektivt, hvor det ellers kunne være svært at komme til.

Årshjul til din e-mail marketing

Selv om det kommer som en overraskelse for mange, så bliver det jul hvert år. Det samme gælder for sommer, påske, nytår eller Black Friday, hvor det ofte vil være oplagt at sende nyhedsbreve ud. 

Derfor kan du med fordel lave et årshjul, der viser hvornår det giver mening at sende nyhedsbreve ud. Sælger du tøj til børn, kunne det da være, at når solen for alvor begyndt at varme, så var det tid til at sende et nyhedsbrev ud om shorts, t-shirts og andet sommerligt. Sandsynligheden taler for, at du sikkert gjorde noget lignende det foregående år. Du har altså noget at bygge videre på.

Det vil være et godt supplement til kunderejsen.

Det burde give dig input til et antal udsendelser…

Læs også

Hvad søger du?

Skriv til mig, hvad jeg kan hjælpe dig med