skip to Main Content
42 17 96 42

Når du er helt blank…

blank når du skal skrive nyhedsbreve? (foto: vlorzor/Photoxpress)Du kender det godt, ikke sandt?

Du stirrer store huller i luften. Eller kigger opad for at finde inspiration. Det hjælper bare ikke på det, som plager dig. At du ikke ved, hvad du skal skrive i dit nyhedsbrev.

Tro mig, når jeg fortæller dig, at det har du ikke patent på.

Her følger et par idéer til, hvad du kan skrive om i dine nyhedsbreve.

Sådan-løser-du-dit-problem-nyhedsbrevet

Dine kunder har nogle udfordringer, som går igen. Skriv et nyhedsbrev om, hvordan de kan klare det. Gerne vinklet sådan, at du fletter ind, at du kan hjælpe dem med at gøre deres liv meget nemmere. Et eksempel kunne være “Sådan får du flere timer i døgnet”.

Læs også: Hæld salt i kundens sår

Gør-det-svære-nemt-nyhedsbrevet

I de fleste brancher er der masser af smarte ord og forkortelser, som får os andre til at føle, at vi er dummere end vådt bølgepap – ikke nogen god følelse. Når du forvandler CTA, CTR, USP og den slags til noget, som din læser kan forholde sig til, er du en ven af huset. Måske har du endda en side på din hjemmeside, hvor du oversætter de mærkelige bogstavkombinationer til forståeligt dansk.

Værsgo-kære-læser-nyhedsbrevet

Vær gavmild. Giv og du skal få. Hvis du har et værktøj eller en e-bog, som dine læsere kan have glæde af, så del, del, del. Det kan være i bytte for din læsers e-mail-adresse. Selv har jeg udviklet et gratis værktøj til analyse af e-mail markedsføringen.

Alle, som modtager mit nyhedsbrev, har adgang til værktøjet. Hvis dine kunder minder bare lidt om mine, så har de nogle fælles udfordringer. Dyrk disse udfordringer og fortæl, hvordan de kan løse dem.

RSS-nyhedsbrevet

Det er måske ikke altid, at dit indhold egner sig til sit helt eget, unikke nyhedsbrev. Men der er noget, som du gerne vil dele med dine læsere. Når du har en blog, kan du oprette et RSS-nyhedsbrev, så dine læsere også får besked om nye indlæg på din blog. Dine læsere får mere relevant viden – og du forbliver i højere grad i deres bevidsthed.

Del sølv- og guldkorn i nyhedsbreve

Selv om du deler dine sølv- og guldkorn med dine kunder, så vil de alligevel sjældent have samme indsigt som du har. Ved at løfte dem “op i niveau” kan du bedre få dem til at forstå, hvorfor din hjælp er guld værd for dem.

Share Button

Bjørn Johansen

Jeg hedder Bjørn Johansen. Jeg har en marketing- og kommunikationsbaggrund, som jeg bruger i mit arbejde. Det er især den digitale markedsføring, som har min interesse.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Send mig en e-mail når nogen følger op på min kommentar. Du kan også få en mail om opdateringer uden at skrive en kommentar.

Back To Top