Tekster/Copywriting
At skrive har, så længe jeg kan huske, været en af mine foretrukne discipliner, som jeg bruger meget i mit arbejde med markedsføring. Mine tekster skal få læseren til at gøre/tænke/føle noget. Købe noget. Ellers er det jo bare bogstaver, der er smidt sammen.
Læs herunder, hvad jeg lægger vægt på, når jeg skriver.
Udbytte, udbytte, udbytte
Mine tekster fokuserer på udbytte.
Når jeg skriver tekster for dig, fokuserer jeg på dine kunder og deres udbytte. Det er jo dem, der skal finde dankortet frem. Du ved jo allerede, at du har et godt produkt.
Hvis din havetraktor har bioklip, hvad betyder det for kunden? Det betyder, at græsplænen vokser pænere, at det ekstrafint klippede græs hurtigere omdannes til næring for græsplænen, så du kan spare på gødningen.
Bioklip = pænere græsplæne og sparede penge. Værd at overveje.

Giv læseren svaret og få ordren
Når kunder besøger din hjemmeside eller læser i din brochure, leder de efter svar på spørgsmål:
- Hvad får jeg ud af at købe denne?
- Hvordan gør den mit liv bedre/nemmere?
- Hvad koster den?
- Hvilke fordele har dette produkt frem for de andre på markedet?
Triggers og sproglige virkemidler
FOMO, begrænsede muligheder, kort tid m.m.
Ansæt mig nu, før din konkurrent. Der er en kun en Bjørn Johansen og det er sandsynligt, at min jobjagt snart slutter. Derfor! Gå ikke glip af muligheden for at få en dygtig og alsidig marketing marketingmedarbejder. Ansæt mig nu.
I ovenstående eksempel har den fået alt hvad den kan trække og er selvfølgelig stærkt overdrevet.
Overdrivelse siges at fremme forståelsen.
I eksemplet slår jeg på, at du kun har kort tid til at beslutte dig, at jeg er en “begrænset vare” og at du kan gå glip af de muligheder, som en ansættelse af mig betyder.
Jeg skriver til dit center i hjernen, som er bange for at gå glip af noget (FOMO = fear of missing out).
Når jeg skriver dine tekster, vil jeg – blandt andet – gøre brug af disse teknikker.
Sproglige forudsætninger
Hvilken løsning foretrækker du? Fremfor er denne løsning, hvad du ønsker.
Ved at stille spørgsmålet “Hvilken løsning…” går din hjerne i gang med at tænke på, hvilken løsning, der passer dig bedst.
Et andet eksempel: Du kan fastansætte mig, du kan ansætte mig som vikar eller hyre mig som freelancer.
Hvad passer bedst til dit behov?
Ved at bruge den teknik kan modtageren ikke bare sige ja eller nej, for der bliver spurgt om “Hvilken…”
Det vil også være en del af arsenalet. Når jeg skal hjælpe dig med dine tekster.
Hvad fandt du ud af angående måden du ville hyre mig? 🙂
Call-to-action
Det er meget godt, at kunden ved, at dit produkt opfylder alle de stilede krav. Og måske flere end det.
Men det er langt fra altid nok til at sikre købet. For det kræver jo, at der skal handles. At det skal betales.
Derfor skal kundeemnet have at vide, hvad der nu skal ske.
Med opfordringer til køb: “Læg i kurv”, “kontakt os” eller andet, der forvandler kundeemnet til en kunde.
Det øger sandsynligheden for, at de handler. For de bliver hjulpet på vej til det salg, der skal gøre deres liv bedre.
Jeg sørger for, at der bliver placeret call-to-actions i teksterne, så det bliver nemt handle, at købe, at kontakte dig…
Tjek mit CV og få det store overblik
Klik på knappen herunder og få det store overblik over mine erfaringer og kompetencer. Så du kan få et bedre indtryk af, hvad jeg har at byde på.
Kontakt mig
Hvis du kan se fordelene ved at have tekster, der gør det nemt for dine kundeemner og eksisterende kunder at købe hos dig, så lad mig hjælpe dig med at opnå det. Ring til mig på 42 17 96 42 eller brug kontaktformularen herunder. Så får vi en snak om mulighederne.