Alt det andet

Læs her om nogle af de andre ting, som jeg også kan. Som du kan få glæde af, når du ansætter mig. Klik på de blå ikoner herunder for at læse mere.

Listen er ikke komplet. Kontakt mig, hvis du vil vide, om jeg også har erfaring med en specifik opgave.

Brug kontaktformularen nederst på denne side eller ring til mig på 42 17 96 42.

Jeg arbejder dagligt med SEO. Det gælder især:

 

  • Søgeordsanalyse
  • Fokusere på rette søgeord
  • Content marketing
  • Forebygge brudte links
  • Titles og Meta descriptions
  • SEO-venlige side- og filnavne
  • Skrive SEO-tekster
  • Minimere afvisningsprocenten
  • Undgå duplicate content
  • Intern linkbuilding

Google Ads har jeg også arbejdet løbende med. Jeg ved, at en god AdWordskampagne kræver meget mere end et solidt reklamebudget:

 

  • De rette søgeord
  • Brug af negative søgeord
  • En ordentlig kampagnestruktur
  • Relevante landingpages
  • Indbydende annoncetekster
  • test, optimer, test, optimer…

Annoncemulighederne på Google er efterhånden ret omfattende. Jeg har erfaring med de traditionelle søgekampagner.

 

Læs mit CV og se, hvad jeg har kan tilbyde.

At sparre omkring nye tiltag og at udvikle idéer til handling er typisk en del af mit job.

Det er en spændende opgave: At være med til at finde de bedste idéer og forvandle dem til virkelighed. Så de giver resultater.

Det har typisk drejet sig om marketing, it eller work smarter.

mit CV får du en idé om, hvad jeg har arbejdet med.

Jeg er god til sprog. Jeg nyder at bruge sproget. Uanset om det er dansk eller udenlandsk. Det er sikkert også medvirkende til, at jeg gerne arbejder i en virksomhed med internationale relationer.

Dansk

Modersmål

Engelsk

Forhandlingsniveau både mundtligt og skriftligt

Tysk

Godt, men p.t. rustent, mundtligt. Tysk skriftligt har jeg ikke brugt siden handelsskolen.

Svensk

God forståelse, taler nogenlunde ”skandinavisk”. En fordel ved at være vokset op med svenske TV-kanaler.

Hollandsk

Mundtligt på samtaleniveau, ret rustent. Fundamentet blev skabt i løbet af mit år (1984/85) som udvekslingsstudent i den flamsktalende del af Belgien.

Jeg har styret projekter hos mine tidligere arbejdsgivere. Både små og store projekter.

Jeg har især været ansvarlig for marketing- og it-relaterede projekter. Jeg trives godt med projektarbejde.

Læs mere om min baggrund i mit CV. Du vil blandt andet kunne læse, at jeg har gennemført både PRINCE2-certificering og akademiuddannelse i projektstyring.

Jeg bestræber mig på at gøre ting så nemme og overskuelige som muligt:

  • Skrive klart og tydeligt
  • Skabe overblik
  • Fokusere på det relevante og fjerne det irrelevante
  • Holde layout så enkelt som muligt

Både når det drejer sig om hjemmesider, nyhedsbreve, it-systemer, tilbud…

Læs mit CV og se, hvad jeg har arbejdet med. Det kan give dig et indtryk af, hvad du får ud af at ansætte mig.

Jeg har ingen grafisk uddannelse og slår mig ikke op som grafisk specialist.

Det forhindrer mig heldigvis ikke i at bruge Photoshop til at redigere billeder til brug på hjemmesider, i nyhedsbreve, indlæg på sociale medier, video og lignende.

Derfor er jeg fortrolig med at arbejde i Photoshop, når der er tale om de almindelige rutiner i Photoshop. 

Tjek mit CV og se, hvad jeg eller har at byde på.

Jeg har været storbruger af Microsoft Office siden midten af 1990’erne. Derfor har jeg stor erfaring med office-programmerne.

Det gælder især Word, Excel og Outlook, som jeg bruger hver dag.

Access og PowerPoint har jeg i perioder brugt meget intensivt.

Tag et kig på mit CV og få flere detaljer om, hvad du kan bruge mig til.

Siden midten af 00’erne har jeg arbejdet med video og digital videoredigering.

Siden da er det blevet til en del timers arbejde og videoer. Produceret i Adobe Premiere.

Nogle videoer har jeg lavet fra bunden, hvor jeg så har været fotograf, lydmand, vært, klipper og distributør. Disse er typisk blevet optaget med en almindeligt videokamera i forbrugerklassen. 

Der er typisk tale om korte videoer, som skulle embeddes på hjemmesider, lægges på sociale videoer. Med udgangspunkt i at folk ikke gider se lange videoer, har de været “to-the-point”. Derfor finder man ikke lange, effektfyldte videoer.

I andre tilfælde har jeg versioneret videoer fra udenlandske søsterselskaber. Så er der kommet danske undertekster på, indholdet er tilpasset det danske marked.

At arbejde med video er sjovt, spændende og tidskrævende.

Ved større opgaver har jeg allieret mig med eksterne samarbejdspartnere.

Jeg har også været involveret i produktion af tryksager: Brochurer, flyers og andet godt.

I langt de fleste tilfælde har det været andre, der har stået for at designe tryksagerne, specielt når der har været tale om “større værker”. 

Grunden til dette er, at jeg ikke er velsignet med et skarpt øje for grafik. Da evnerne blev delt ud, stod jeg i kø andre steder. Ved sprog, kommunikation og pragmatisme. At jeg er farveblind gør heller ikke noget godt for min grafiske sans.

Bjørn Johansen - den menneskelige schweizerkniv til marketingopgaver (foto: Arbo / Photoxpress

Få mere at vide

Nu har du fået et indtryk af nogle af de ting, som jeg kan hjælpe dig med.

Er det tid til at få en snak?

Brug kontaktformularen herunder eller ring til mig på tlf. 42 17 96 42.