Alt det andet

Læs her om nogle af de andre ting, som jeg også kan. Som du kan få glæde af, når du ansætter mig. Klik på de blå ikoner herunder for at læse mere.

Listen er ikke komplet. Kontakt mig, hvis du vil vide, om jeg også har erfaring med en specifik opgave.

Brug kontaktformularen nederst på denne side eller ring til mig på 42 17 96 42.

Inden for SEO er der mange opgaver og retninger, der kan arbejdes med. Jeg har især beskæftiget mig med:

  • Søgeordsanalyse
  • Fokusere på rette søgeord
  • Content marketing
  • Landing pages
  • Titles og Meta descriptions
  • SEO-venlige side- og filnavne
  • Minimere afvisningsprocenten
  • Undgå duplicate content
  • Intern linkbuilding

At sparre omkring nye tiltag og at udvikle idéer til handling er typisk en del af mit job.

Det er en spændende opgave: At være med til at finde de bedste idéer og forvandle dem til virkelighed. Så de giver resultater.

Det har typisk drejet sig om marketing, it eller work smarter.

mit CV får du en idé om, hvad jeg har arbejdet med.

I de fem år jeg var hos Anticimex, var jeg tovholder på NPS. Jeg stod for den daglige drift. I den forbindelse sørgede jeg for:

  • Udsendelse af spørgeskema til kunderne
  • Rapportering til ledelse om resultater
  • Synliggørelse af resultater til alle ansatte
  • Systemadministration i Danmark

Google Ads har jeg også arbejdet løbende med. Jeg ved, at en god AdWordskampagne kræver meget mere end et solidt reklamebudget:

 

  • De rette søgeord
  • Brug af negative søgeord
  • En ordentlig kampagnestruktur
  • Relevante landingpages
  • Indbydende annoncetekster
  • test, optimer, test, optimer…

Efterhånden kræver effektiv annoncering på Google Ads så specialiseret viden og værktøjer, at det kræver mere end jeg – med min generalistbaggrund – kan byde på.

 

Læs mit CV og se, hvad jeg har kan tilbyde.

Jeg har styret projekter hos mine tidligere arbejdsgivere. Både små og store projekter.

Jeg har især været ansvarlig for marketing- og it-relaterede projekter. Jeg trives godt med projektarbejde.

Læs mere om min baggrund i mit CV. Du vil blandt andet kunne læse, at jeg har gennemført både PRINCE2-certificering og akademiuddannelse i projektstyring.

Jeg bestræber mig på at gøre ting så nemme og overskuelige som muligt:

  • Skrive klart og tydeligt
  • Skabe overblik
  • Fokusere på det relevante og fjerne det irrelevante
  • Holde layout så enkelt som muligt

Både når det drejer sig om hjemmesider, nyhedsbreve, it-systemer, tilbud…

Læs mit CV og se, hvad jeg har arbejdet med. Det kan give dig et indtryk af, hvad du får ud af at ansætte mig.

Siden midten af 00’erne har jeg arbejdet med video og digital videoredigering.

Siden da er det blevet til en del timers arbejde og videoer. Produceret i Adobe Premiere.

Nogle videoer har jeg lavet fra bunden, hvor jeg var fotograf, lydmand, vært, klipper og distributør. Disse er typisk blevet optaget med en almindeligt videokamera i forbrugerklassen. 

Der er typisk tale om korte videoer, som skulle embeddes på hjemmesider, lægges på sociale videoer. Med udgangspunkt i at folk ikke gider se lange videoer, har de været “to-the-point”. Derfor finder man ikke lange, effektfyldte videoer.

I andre tilfælde har jeg versioneret videoer fra udenlandske søsterselskaber. Så er der kommet danske undertekster på, indholdet er tilpasset det danske marked.

At arbejde med video er sjovt, spændende og tidskrævende.

Ved større opgaver har jeg allieret mig med eksterne samarbejdspartnere.

Jeg har været storbruger af Microsoft Office siden midten af 1990’erne. Derfor har jeg stor erfaring med office-programmerne.

Det gælder især Word, Excel og Outlook, som jeg bruger hver dag.

Access og PowerPoint har jeg i perioder brugt meget intensivt.

Tag et kig på mit CV og få flere detaljer om, hvad du kan bruge mig til.

Jeg har også været involveret i produktion af tryksager: Brochurer, flyers og andet godt.

I langt de fleste tilfælde har det været andre, der har stået for at designe tryksagerne, specielt når der har været tale om “større værker”. 

Grunden til dette er, at jeg ikke er velsignet med et skarpt øje for grafik. Da evnerne blev delt ud, stod jeg i kø andre steder. Ved sprog, kommunikation og pragmatisme. At jeg er farveblind gør heller ikke noget godt for min grafiske sans.

Bjørn Johansen - den menneskelige schweizerkniv til marketingopgaver (foto: Arbo / Photoxpress

Få mere at vide

Nu har du fået et indtryk af nogle af de ting, som jeg kan hjælpe dig med.

Er det tid til at få en snak?

Brug kontaktformularen herunder eller ring til mig på tlf. 42 17 96 42.

Hvad er syv plus to? skriv med små bogstaver