skip to Main Content
42 17 96 42

Jo mere negativ du er, jo bedre er det for din forretning

Negativ brainstorming - vejen til succes (foto-Artsem-Martysiuk)

Negativt er godt!

Jo mere negativ du er jo bedre! Det er sikkert ikke lige det, som du er vant til at høre, men den er go’ nok!

Du skal lave en liste med alle de ting, som får din forretning til at gå så møg-elendigt, så du snart bliver nødt til at lukke.

Forestil dig, at du skal drive et minigolfcenter. Hvordan sikrer du den totale fiasko?

Et par gode input kunne være:

  • Holde åbent november – marts – om aftenen
  • Holde lukket i weekender og skoleferier
  • Dårlige parkeringsforhold
  • Uhumske toiletforhold eller helt undlade at have toilet (henvis til hullerne på banerne…)
  • Ansætte surt og fjendtligt personale
  • Tårnhøje priser
  • Intet salg af drikkevarer, snacks o.l.
  • Undlade at vedligeholde banerne
  • Osv. osv.

Du har sikkert også et par punkter. Kom med dem! læg en kommentar, så vi i fællesskab kan skabe verdens værste minigolfcenter – ever!. Det er jo sjovt at lave et set-up, som er helt ude i hampen. Men der er en mening med galskaben.

Mange har en “velsignet” evne til at pege på alle de ting, som kan/vil gå galt. Udnyt negativiteten til din fordel.

Ved at bruge teknikken skaber du en liste med punkter, som er vigtige for din forretning. Nu kan du passende lave gå over i den modsatte grøft og beskrive, hvordan du vil sikre succes i stedet. Du har jo allerede beskrevet, hvilke områder der skal sættes ind på.

Teknikken kaldes negativ brainstorming. Den er ikke kun sjov, den er også effektiv.

Share Button

Bjørn Johansen

Jeg hedder Bjørn Johansen. Jeg har en marketing- og kommunikationsbaggrund, som jeg bruger i mit arbejde. Det er især den digitale markedsføring, som har min interesse.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Send mig en e-mail når nogen følger op på min kommentar. Du kan også få en mail om opdateringer uden at skrive en kommentar.

Back To Top