skip to Main Content
42 17 96 42

Hvad er formålet med dit nyhedsbrev?

Hvorfor bruger du nyhedsbreve? (foto: MAXFX/Photoxpress)

Kend målet for dine nyhedsbreve

Du har sikkert hørt det: At nyhedsbreve og e-mail markedsføring er fantastisk.

Det gælder især når du ved, hvad du vil have ud af dine nyhedsbreve. For ved du IKKE, hvad målet med din e-mail marketing er, er det svært at vide, om du er på rette kurs. Eller ude af kurs. Dette gælder i øvrigt ikke kun for din e-mail marketing…

Formålet med din e-mail markedsføring?

Sæt lige alle dine andre tanker på pause og brug et øjeblik på at besvare dette spørgsmål:

Hvad er målet med din e-mail marketing?”

Sig svaret højt. Er det dit endelige svar?

Kendte du svaret allerede eller skulle der lige graves lidt, før du kom frem til svaret?

Hvis du ikke har et svar, men har et nyhedsbrev fordi dine konkurrenter har det, så overvej om det er grund nok til at holde fast i dit nyhedsbrev. Bare fordi din nabo tæsker sin ægtefælle, behøver du jo ikke gøre det…

Eller endnu bedre: Finde den gode grund til det.

Jeg er absolut for e-mail marketing, når det tjener et formål.

Formålet med min e-mail markedsføring

Kortene på bordet. Hvorfor er det, at jeg bruger tid og energi på at lave nyhedsbreve?

Jeg vil dele min viden, inspirere og hjælpe læserne. Nu er det ikke kun fordi jeg er sådan en flink fyr. Det skyldes også, at nyhedsbrevene skal være med til at skabe indtjening til mig.

Dem, som læser mine nyhedsbreve, interesserer sig – i et eller andet omgang – for det jeg skriver. Ellers ville de melde nyhedsbrevet fra, hurtigere end du kan sige “integralmodulator”.

Når du eller en af mine andre læsere har et problem med jeres nyhedsbreve, som du vil bruge penge på at slippe af med, vil jeg i højere grad være med i din bevidsthed, når der skal vælges problemløser. Du har et indtryk af, hvem jeg er og hvad jeg kan. Jeg er ikke længere et resultat af en søgning i Google.

Salg, møder, overbevisninger…

Så hvad er formålet med dit nyhedsbrev? At sælge ting i din webshop, skaffe tilmeldinger til dit kursus eller overbevise læseren om et eller andet?

Når du ved det, kan du meget bedre strikke dine nyhedsbreve sammen, så de hjælper læseren med sine udfordringer og skaffer dig en bedre placering i deres bevidsthed (og nærmere deres betalingskort). Og det er jo ikk’ så ringe endda!

Share Button

Bjørn Johansen

Jeg hedder Bjørn Johansen. Jeg har en marketing- og kommunikationsbaggrund, som jeg bruger i mit arbejde. Det er især den digitale markedsføring, som har min interesse.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Send mig en e-mail når nogen følger op på min kommentar. Du kan også få en mail om opdateringer uden at skrive en kommentar.

Back To Top