Husk deleknapper på din hjemmeside

 

Når nu du har brugt så meget energi og tid på at skrive et indlæg på din WordPress hjemmeside, er det så ikke også meget rart, hvis det også bliver læst? Læs hvordan deleknapper kan give dig flere læsere. Læs hvad der skete på Tidens Nyheder, da der kom deleknapper på indlæggene.

Tidens Nyheder var et af mine hobbyprojekter, hvor jeg fik afløb for min trang til at fortælle historier. Efter siden havde været i luften nogle måneder, var der ikke mange læsere på Tidens Nyheder, hvilket tydeligt kunne ses i Google Analytics. Derfor måtte noget gøres – ud over at bede Moster Gerda om at synes godt om Tidens Nyheder på Facebook. Derfor tilføjede jeg deleknapper til de enkelte indlæg.

I starten gav det ikke det store, men en dag tog Fanden ved besøgstallene. I løbet af en weekend kom der mere end 20.000 forbi og læste om, at den seksuelle lavalder blev ændret fra 15 år til 18 år. Det pure opspind. Ved 16-tiden var der 3 i timen, som besøgte Tidens Nyheder. Ved 20-tiden var besøgstallet mere end 3.300 i timen…

Statistik fra Google Analytics for Tidens Nyheder
Deleknapperne gjorde det nemt at dele. Og det gjorde læserne så – big time

Som en steppebrand spredtes historien sig på diverse sites og fik mere end 3.400 likes på Facebook. Jeg har ikke noget uigendriveligt bevis for, at det var deleknapperne, som var grunden til eksplosionen i antal besøg. Jeg er dog helt overbevist om, at historien blev spredt så hurtigt og så meget fordi det var nemt at dele på Facebook.

Størstedelen af besøgerne kom – og kommer fortsat –  via Facebook. Husk “sharing is caring”

Flere daglige læsere

Brug deleknapper på dine indlæg (foto: Yuri Arcurs/Photoxpress)
Gør det nemt at dele dit indlæg – brug deleknapper

Ingen anden historie på Tidens Nyheder har givet så mange læsere. Det gav også flere likes på Facebook. Det har betydet, at den typiske dagsration af læsere er blevet større – uden at være prangende.

KORREKTION: Da jeg på et senere tidspunkt kunne berette, at Citibois alligevel ville være med i finalen til X-faktor, fordi Jégvan havde fået problemer med stemmen, blev det endnu vildere. Faktisk så vildt, at DR.dk var ude på deres hjemmeside og fortælle, at det var en fupartikel på et satiresite. Jégvan selv kommenterede det også og sagde, at hans stemme havde det fint.

Flere daglige læsere er jo i sidste ende det, som det hele drejer sig om. Ellers kunne vi jo lige så godt skrive vores ting og sager i et gammelt stilehæfte og lægge det op på loftet, når det var fyldt.

Gør det NEMT for dine læsere at dele dine guldkorn via de sociale medier. Det er hurtigt og enkelt at finde et plugin, som passer til din smag og det kan betyde stor forskel på din læserskare.

Del gerne 🙂

 

2 reaktioner

  1. Hej Lasse,
    Tak for din kommentar. Der er tonsvis af sociale medier derude. Mit råd til dig er, at du bruger de medier, hvor dine kunder er og hvor du kan tilføre dem værdi (som de og potentielle kunder kan se). De fleste læsere til Tidens Nyheder kommer via Facebook. Det er oplagt at dele via Facebook, for det er hurtige historier med WTF-effekt.

  2. Spændende artikel.
    Udover facebook-knap, hvilket sociale medier vil du så anbefale at man benytter?

Skriv et svar