skip to Main Content
42 17 96 42

Giv dine nye læsere en ordentlig velkomst

Formodentlig har du selv tilmeldt dig et eller flere nyhedsbreve. Derfor ved du også, at der er stor forskel på, hvordan du bliver budt velkommen. Nogen er bedre til at byde dig velkommen end andre. Det er jo meget rart at blive budt ordentligt indenfor, ikke sandt? Sådan har dine læsere det også. Du kan godt gøre mere end “Du er tilmeldt!”

Byd velkommen – på den gode måde

Byd dine læsere velkommen til dit nyhedsbrev

I MailChimp har du alle muligheder for at gøre det indbydende for dine nye læsere, for at få dem til at føle sig velkomne. Når du er logget ind på din MailChimp-konto, skal du gå hen under “Lists”. Her vælger du den mailingliste, som du vil arbejde med. Gå derefter ind under signup forms. Her har du flere muligheder for at byde dine nye læsere velkomne. Vælg den, der passer dig bedst.Vælg den løsning der passer dig bedst.

Thank-you-page

Du kan vælge at sende din nye læser videre til en ny side på dit site, hvor du siger tak for tilmeldingen. Måske skriver du lidt om, hvad han kan forvente sig. Måske har du endda et godt tilbud, hvor han kan spare 20 % på sit næste køb.

Hvis du abonnerer på mit nyhedsbrev, har du sikkert allerede set min “thank-you-page”. For at bruge den funktion, skal du angive den url, hvor du har din “tak-for-tilmelding-side”.

MailChimp har en standardside, som du kan bruge. Denne side ligger hos MailChimp. Din læser bliver derfor “bortført fra dit site”. I denne løsning kan du også tilpasse med tekst og billeder.

Jeg har valgt at holde takketalen på min egen hjemmeside, så du ikke farer videre ud i byen. Jeg vil jo gerne have, at du bliver. Lidt lige som Fakta havde det.

Final “welcome mail”

Her sender du en mail til din nye læser, hvor du skriver de oplysninger, som han har givet dig. Der er ikke så mange formateringsmuligheder.

Jeg har fravalgt at sende denne mail. Først og fremmest fordi jeg har en automatiseret e-mail-kæde, der starter, når tilmeldingen er bekræftet. I den første mail får mine nyhedsbrevslæsere linket til det værktøj, som jeg lover dem.

Hvis du har lovet dine læsere noget, så overhold det. Ellers bliver de skuffede og smutter. Og det er der jo ikke meget ved. I skal jo gerne have glæde af hinanden – længe.

 

Share Button

Bjørn Johansen

Jeg hedder Bjørn Johansen. Jeg har en marketing- og kommunikationsbaggrund, som jeg bruger i mit arbejde. Det er især den digitale markedsføring, som har min interesse.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Send mig en e-mail når nogen følger op på min kommentar. Du kan også få en mail om opdateringer uden at skrive en kommentar.

Back To Top