skip to Main Content
42 17 96 42

Brug kampagnesporing i din jobsøgning

Brug kampagnesporing i din jobsøgning (foto: RomainQuéré/Photoxpress)Du har lige sendt dit livs ansøgning af sted. I ansøgningen henviser du til din hjemmeside. Og du vil egentlig gerne vide, om de klikker på linket og tjekker din flotte hjemmeside ud. Det er faktisk muligt, hvis du bruger kampagnesporing. Læs mere nedenfor.

At vide er bedre end at tro. Det er ikke nogen ny tankegang. Derfor har det i mange år været muligt at spore effekten af de links du deler med alverden. Ved at give url’en en lille ekstra kode, kan du i Google Analytics se, hvilke udsendelser der har givet hvor mange klik. Det kan du også gøre i sine ansøgninger.

Sporing med Google værktøj

Det er såmænd Google, der stiller det lille værktøj til din disposition. Du finder værktøj til oprettelse af webadresse her. Det er ret enkelt:

  1. Du skriver den url du gerne vil have tilføje koden til (f.eks. https://bjoernjohansen.dk)
  2. Du tilføjer relevante informationer (f.eks. virksomhedens navn)
  3. Du trykker generér kode og kopierer denne.
  4. Du tilretter url’en i dit tekstbehandlingsprogram, så man kun kan se din oprindelige url.

Når arbejdsgiveren læser din ansøgning og klikker på linket, kan du i Google Analytics se, om de har været inde og kigge på din hjemmeside.

Ikke en skudsikker metode

Det er dog ikke en skudsikker metode. For det kan jo være, at de printer din ansøgning og dit cv og siden taster det angivne link ind i browseren. I det tilfælde vil den lille kodede sladrehank af naturlige årsager ikke kunne fortælle dig, hvor meget de har været inde på din hjemmeside. Men det vil dog give dig et billede af, hvilke arbejdsgivere, der har været inde og kigge.

Brug Google Analytics til at se, hvem der har besøgt din hjemmeside

Nogen har da været på besøg…

Hvad gør du for at finde ud af, om din potentielle arbejdsgiver har været inde og tjekke din hjemmeside? Smid en kommentar og del dine guldkorn med os.

 

Share Button

Bjørn Johansen

Jeg hedder Bjørn Johansen. Jeg har en marketing- og kommunikationsbaggrund, som jeg bruger i mit arbejde. Det er især den digitale markedsføring, som har min interesse.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Send mig en e-mail når nogen følger op på min kommentar. Du kan også få en mail om opdateringer uden at skrive en kommentar.

Back To Top