skip to Main Content
42 17 96 42

5 gode grunde til at bruge nyhedsbreve

Brug nyhedsbreve til at gøre dine kunder glade i låget, så de køber dine produkter (foto: julien tromeur)

Gør din kunde glad i låget

Vil du gerne ind i hovedet på din kunde? På det sted, hvor han træffer beslutningen om, hvad der skal købes?

Og når du er der, synliggøre hans udbytte og fordele ved at købe dit produkt? Så han/hun elsker tanken om at anskaffe dit produkt, fordi dit produkt gør hans/hendes liv bedre.

Så er nyhedsbreve en del af løsningen.

Her er 5 gode grunde til, at du sender nyhedsbreve til dine kunder (når du har fået lov):

  1. Elektroniske nyhedsbreve er billigere og hurtigere end de trykte nyhedsbreve, så du kan fortælle dine kunder top-aktuelle nyheder
  2. Du formår at blive i dine kunders bevidsthed, når du deler RELEVANTE nyheder med dem.
  3. Du kan måle og analysere på kryds og tværs hvad din læser har læst og hvad han har klikket på. Det er ret svært med et “analogt” brev.
  4. Send det rette indhold til den rette person. Segmentér, så du minimerer risikoen for at læseren afmelder sig dit nyhedsbrev.
  5. Nemt for dine læsere. Det er nemt for dine læsere at tilmelde sig (og afmelde sig) dine nyhedsbreve. Når du gør det nemt for dine kunder, øger du dine chancer for at være med i bevidstheden, når der skal træffes købsbeslutning.

Selv om det efterhånden er et stykke tid siden jeg stiftede bekendtskab med elektroniske nyhedsbreve, er jeg fortsat fascineret over konceptet. Jeg har prøvet diverse udbydere og anbefaler MailChimp (affiliate link), som jeg er ganske godt tilfreds med. Det kan uendelig meget mere end, når du sender en vedhæftet PDF-fil via Outlook.

Online video om MailChimp nyhedsbreve

Jeg forventer i nær fremtid at lave et nogle videoer om, hvordan du kommer i gang med MailChimp og hvordan du  kommer videre. Hvad ville give DIG værdi at vide mere om? Læg en kommentar. Også gerne med en beskrivelse af, hvad du forventer at få ud af at anvende MailChimp. Disse videoer bliver uploadet til min YouTube-kanal og bliver selvfølgelig også delt her på hjemmesiden i blogindlæg.

Hvis du vil have besked om nye indlæg, så tilmeld dig RSS-feedet på adressen https://www.bjoernjohansen.dk/feed/.

Der er mange gode systemer derude, så der findes garanteret også et, som lige passer til dig og dine behov.

Og nu over til dig! Bruger du allerede nyhedsbreve i dit firma? Hvad har det betydet for din virksomhed? Har du nogle endnu bedre grunde til at anvende nyhedsbreve? Hvilket program bruger du til at sende dine nyhedsbreve med? Kan du anbefale programmet – eller kender du noget, som er bedre? Eller er du ikke gået i gang endnu? Hvad har så afholdt dig fra at anvende nyhedsbreve?

Del dine erfaringer med os.

Share Button

Bjørn Johansen

Jeg hedder Bjørn Johansen. Jeg har en marketing- og kommunikationsbaggrund, som jeg bruger i mit arbejde. Det er især den digitale markedsføring, som har min interesse.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Send mig en e-mail når nogen følger op på min kommentar. Du kan også få en mail om opdateringer uden at skrive en kommentar.

Back To Top