Søg

Fokuser på din modtager – ikke din hamster

Spild ikke tid på din hamsster -fokuser i stedet på dine kunde
Spild ikke tid og plads på din hamster!

Du er sikkert ret ligeglad med, om jeg har en hamster, der hedder Benny. For dig er det vigtigt, at du får noget ud af at bruge et antal sekunder af dit liv på at læse, hvad jeg har skrevet til dig.

Hvis du ikke ser noget udbytte ved at læse, hvad jeg har skrevet, er du hurtigt videre. Forståeligt nok. Intet udbytte – ingen interesse!

Sådan har dine kunder det også. Derfor håber jeg – for din skyld – at du fokuserer på dine kunders udbytte, når du skriver. Og ikke er faldet i “Jeg, jeg, jeg-fælden”.

Læs også: Kill your darlings

Fokuser på modtagerens behov i dine tekster

Du kender dem sikkert godt: Hjemmesiderne, nyhedsbrevene og teksterne med den uendelige opremsning af, hvor god afsenderen er, hvad vedkommendes familie hedder og hvad der har fået vedkommende til at kaste sig over sin profession.

Det er da meget sødt, at de fortæller os, at deres ægtefælle hedder Bente, Hans eller at de er single.

Spørgsmålet er bare: At du ved, at ægtefællen hedder Hans, hvad betyder det for det, som egentlig er vigtigst for dig: “Hvad får jeg ud af at lægge mine penge hos dig?” “Hvordan gør du mit liv bedre?”.

Formålet med dette indlæg er give dig en øjenåbner, hvis du kører for meget “jeg, jeg, jeg” og derved risikerer, at dine kunder tænker: “Spild af tid”.

Eller at give dig et skulderklap, hvis du fokuserer på dine kunder/læsere.

Hvad fik du? En øjenåbner eller et skulderklap?

Læs også

Hvad søger du?

Skriv til mig, hvad jeg kan hjælpe dig med